Så du er forsikret under dit au pair-ophold
Som bureau har vi hos AuPairCare et særligt ansvar for vores au pairs’ sikkerhed. Derfor er det meget vigtigt for os, at vores au pairs altid er fuldt forsikrede under hele opholdet.
I fritiden og på arbejdet kan der opstå situationer, hvor det bliver nødvendigt med lægehjælp, eller hvor man ved et uheld kommer til at beskadige andres ejendele. Under dit au pair-ophold i USA får du måske brug for en læge, måske kommer du til at ødelægge noget, eller måske mister du din kuffert på rejsen.
I alle disse tilfælde har du den optimale forsikring hos os. Fordelene i forsikringspakken dækker de fleste skader samt omkostningerne til nødvendig lægebehandling. Forsikringen er gyldig under hele din kontraktperiode som au pair, dvs. i alle 12 måneder.
Bemærk, at forsikringspakken ikke er inkluderet i programprisen for vores New Zealand og England-program, men skal købes separat.
Hvis du ønsker at rejse i den 13. måned, kan du vælge at forlænge din forsikring mod et ekstra gebyr.
Disse forsikringspolicer er inkluderet hos os:
Sundhedsforsikring for au pairs
Personlig ansvarsforsikring og erhvervsansvarsforsikring
Ulykkesforsikring
Bagageforsikring
Hvad sker der, hvis du bliver syg?
Det kan naturligvis ske, at du bliver syg under dit ophold og har brug for lægehjælp. Det er ikke et problem, da din au pair-sundhedsforsikring dækker dig i udlandet.
I starten af programmet modtager du et forsikringskort fra vores forsikringspartner, som du altid skal have på dig. Hvis du får brug for lægehjælp, skal du kontakte en af de praktiserende læger, som er en del af forsikringsselskabets netværk, for at gøre det efterfølgende omkostningsregnskab lettere. Du finder adresserne på de relevante læger i dit område online eller ved at spørge forsikringsselskabet. Overordnet set skal du betale for mindre behandlinger (du modtager tilbagebetaling via en kravformular), mens forsikringsselskabet tager sig direkte af større behandlinger på hospitalet.
I tilfælde af alvorlige nødstilfælde, der kræver øjeblikkelig behandling, skal du selvfølgelig tage på den nærmeste skadestue eller ringe 911. Vi understreger, at det er vigtigt, at du altid har dit forsikringskort med dig. Du skal informere dit forsikringsselskab om nødvendig lægebehandling så hurtigt som muligt og ikke senere end 48 timer efter.